WÜRTH Partr rally – všechno rozhodl defekt

V podstatě nový vůz připravil
Orsák rally sport team na závěrečný podnik mistrovství ČR ve sprintrally
pro posádku Jaroslav Orsák – Karel Vajík. O celkovém výsledku rozhodl
jediný moment v závěru páté rychlostní zkoušky. Posádku tak může
těšit jen šest časů v TOP5 a pohár za vítězství v kategorii Junior
2000.

V kalendáři podniků, které chtěl Jarin letos
absolvovat, byla WÜRTH Partr rally Vsetín zapsána velkým písmem. Jednak
proto, že na Valašsku loni vyhrál a pak i proto, že je to jeho takřka
domácí soutěž. Vše ale řádně zkomplikovala Košická rally. Jarek má
ovšem kolem sebe velmi schopné kamarády a přátele. S jejich pomocí
postavil za 10 dní v podstatě nové Mitsubishi a se startovním číslem
jedna mohl vyrazit na start.

„Pojedeme z počátku opatrně. Nerad
bych zbytečně poškodil nové auto. A pak také nevím, co se mnou udělala
košická rána,“ naznačil před startem Jarin. Opatrná jízda
v prvním kole rychlostních zkoušek znamenala v podání Jarka s Karlem
pátý a druhý čas. V průběžném pořadí figurovala posádka na
3. místě za Romanem Odložilíkem a Tiborem Cserhalmim. „Na první
RZ jsme jeli hodně opatrně, protože po tom šťouchanci, co jsem měl před
čtrnácti dny, se do toho dostávám pomaleji. Druhá erzeta byla podobná –
jel jsem ještě dost opatrně. Musím se dostat do správného tempa. Cítím
však, že je to lepší a lepší,“ zhodnotil úvodní dvě
zkoušky Orsák.

Druhé kolo rychlostních zkoušek odstartoval
volným průjezdem Kunčickou erzetou. Po dva předchozí roky při WÜRTHce
zneprůjezdnil tuto erzetu sníh, letos ji zrušila vyšší moc (volby).
V servisním areálu zůstal stát „Tibi“ a Jarek se v průběžném
pořadí posunul na stříbrnou pozici. Na vedoucí příčku ztrácel
9,3 vteřiny a čtyři desetiny vteřiny pak dělili klobůckého jezdce od
nejbližšího z pronásledovatelů, třetího Petera Gavláka.

Jarin zajel druhý průjezd nejdelší rychlostní
zkouškou soutěže ve druhém nejrychlejším čase. Lepší byl ale Slovák
Gavlák, který Jarina odsunul na 3. místo. Odveta a pokus vrátit se na
stříbrný stupínek ale nevyšel dle představ posádky Orsák rally teamu.
Asi 200 metrů před koncem RZ Vesník sjíždí Mitsubishi z trati na louku
„V závěru páté erzety jsme udělali defekt. Auto nečekaně
nezatočilo do levé zatáčky. V louce jsme bohužel lehce trefili sloup
předkem auta. Při tom spadla hadice od turba, kterou jsme museli na místě
nasadit. Škody na autě nejsou velké,“ prozradil propad ve
výsledcích Jarek Orsák.

Dvě a půl minuty ztráty odsunuly posádku
z třetí na 38. místo v absolutním pořadí. Zcela bez nálady, tak
vypadal Jarek při přeskupení po nešťastné zkoušce. Chvílemi dokonce
rezignoval a chtěl soutěž odpískat. Naštěstí ale Jarin chytil druhou
mízu a vydal se bojovat dál alespoň o dílčí úspěchy.

Kunčickou, uklouzanou zkoušku zajeli Jarek
s Karlem s rozvahou v pátém čase. Naměřený čas v cíli RZ Bystřička
a RZ Vesník představoval třetí a druhou pozici a posunul dvojici Jaroslav
Orsák – Karel Vajík na konečné 22. místo.

„Závod dopadl, tak jak dopadl. Přesto
jsme s naším vystoupením spokojeni. Ze sedmi erzet jsme byli šestkrát
v první pětce nejrychlejších časů. Škoda jednoho defektu. Netuším, kde
jsme k němu přišli. Auto najednou nezatočilo a bylo to. Ale to je rally.
Chtěl bych poděkovat všem přátelům a fanouškům, kteří mne hnali během
závodu dopředu. Mé díky patří i mechanikům za výborně odvedenou práci
při přípravě vozu a také během soutěže. Zvláště bych chtěl
poděkovat Miroslavu Caisovi za podporu a rady, kterými mne zásoboval během
poslední doby. Nyní nás čeká Setkání mistrů v Sosnové a na začátku
prosince Pražský rallysprint,“ uvedl Jarek Orsák.

Autor: Miroslav Vebr, Foto: Robert Balcar air max air max