Valaši míří do Prahy

Závěrečná soutěž
sezony, Pražský rallysprint již výrazně klepe na dveře. Stejně, jako při
loňském ročníku, i letos bude stát na startu posádka Orsák rally sport
teamu. A stejně jako při loňském ročníku i letos usedne na horké
sedadlo spolujezdce místo Karla Vajíka, Honza Suchý.

Exhibiční závod v české metropoli doznal
několika změn. Dvě hlavní novinky se týkají nové rychlostní zkoušky.
Okolo Strahovského stadionu se jezdilo již v předchozích ročnících,
letos se ale pořadatel rozhodl umístit jednu erzetu přímo na plochu
stadionu. Divácky atraktivní paralelní RZ se pojede dvakrát. Poprvé budou
posádky kroužit na ploše, kde se kdysi střídaly miliony spartakiádních
cvičenců, v pátek, druhé kolo pak v sobotu odpoledne rallysprint uzavře.
Na posádky čeká celkem šest rychlostních zkoušek se 41,5 ostrými
kilometry.

Tým z Valašských Klobouk byl při svém
loňském prvním startu v Praze neúspěšný. Jeden z obrubníků byl
příčinou vylomení kola u Orsákova Mitsubishi. „Stalo se to na
okruhové rychlostní zkoušce okolo Strahova. V jedné chvíli jezdilo na
erzetě hodně posádek najednou a to je pro každého jezdce vždycky
adrenalinový zážitek. Když někoho uvidím před sebou, hned ho chci dohnat.
Uviděl jsem zadek Mitsubishi Milana Lišky a jako jeho bývalý týmový
partner jsem ho chtěl pojet. Rychle jsem se k němu přibližoval, ale při
jednom výjezdu ze zatáčky jsem byl rychlejší, než bylo potřeba a
o obrubník jsem vylomil kolo,“ zavzpomínal na loňský ročník
Jarek Orsák.

I letos bude klobůckého juniorského mistra
navigovat Honza Suchý. „Je jasné, že se na svezení s Jarinem
těším. Rozhodně se ale jen nepovezu, ale budu se snažit stejně jako vloni
dostat do role spolujezdce a Jarkovi na erzetách číst rozpis. Před rokem
jsem si to vyzkoušel a věřím, že jej letos dovedu až do cíle,“
avizuje manažer týmu Honza Suchý.

Před Pražským rallysprintem vzniklo malé
dilema s čím jet. Na Valašské rallyšou ve Valašské Bystřici se Jarek
s Karlem představili v Trabantu Super 600 a vzbudili obrovský aplaus.
Velikou pozornost by jistě posádka sklízela i v hlavním městě.
„Trabíka musíme nechat odpočívat, neboť nemá homologovaný
bezpečnostní rám a bez něj by nás pořadatel nepustil do
soutěže,“ smál se Jarek. „Popravdě řečeno, určitě
by techničtí komisaři našli při přejímce víc nedostatků. V Praze
pojedeme samozřejmě s Mitsubishi a chceme jet hlavně pro diváky. Rádi
bychom svojí jízdou bavili sebe i všechny fanoušky motoristického
sportu,“ prozradil Jarek Orsák. Pro úplnost ještě zbývá
doplnit, že dvojice Jaroslav Orsák – Honza Suchý pojede s Mitsubishi
Lancer EVO IX s startovním číslem 36.

Autor: Miroslav Vebr, Foto: eWRC.cz air max air max