Orsákovo stříbro z Pelhřimova

Poprvé v letošní
sezoně se představil Orsák rally sport team a jeho hlavní protagonisté
Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem v rallysprintovém mistrovství. Stalo se
začátkem srpna a kolbištěm se staly rychlostní zkoušky v okolí
Pelhřimova. Stříbrná příčka v cíli rally byla skvělou tečkou za
testovacím startem.

Sprint Cebia Rally Pelhřimov si tým vybral
záměrně. Od poslední rally v Mladé Boleslavi a startem zlínské Barum
rally je propastná pauza sedmi týdnů. Za toto období vypadne posádka
z soutěžního rytmu, který jí později chybí. Proto se rozhodl klobůcký
tým pro start v Pelhřimově. Vedle udržení soutěžního rytmu, chtěl
Jarin vyzkoušet i některé nové věci na Mitsubishi. „Hlavním
cílem startu v Pelhřimově bylo otestování suchých pneumatik Goodrich,
které pojedeme při Barum rally. Vedle toho jsem chtěl ještě vyzkoušet
různá nastavení podvozku. V neposlední řadě jsme nechtěli vypadnout
z rytmu,“ prozradil plány do rally Jarek Orsák. Jestliže chtěl
Jarek testovat suché pneumatiky, tak počasí bylo proti. S posádkou si lehce
zašpásovalo a na trať rychlostních zkoušek seslalo déšť. Proto na první
rundu erzet nechal Jarek obout mokré Pirellky a do kufru si naložil dvě
suché Goodriche. Úvodní zkoušku sprintu pojali Jarek s Karlem ve skvělém
tempu. Nejrychlejším časem nechali za svými zády poslední vítěze
sprintů Josefa Petáka, Honzu Sýkoru a celé startovní pole. V druhém
měřeném testu zajeli kluci druhý čas, přesto si udrželi vedoucí
postavení v soutěži s minimálním odstupem před Petákem. „Na třetí
zkoušku, když už silnice začala osychat jsme vyzkoušeli dát dopředu
suché a vzadu nechat mokré pneumatiky. Tato varianta se ale ukázala jako
velmi špatná. Auto vůbec neposlouchalo a na silnici pěkně plavalo. V této
chvíli jsme na Pepu Petáka hodně ztratili, což se ve finále ukázalo jako
rozhodující,“ vysvětlil ztrátu více jak deseti vteřin a pád na druhé
místo za Petáka Jarin.

V servisu se posádka pořádně nažhavila a
rozhodla se, že půjde Petákovi po krku. Na 5.RZ stáhla z náskoku jednu
vteřinu. Hodně si pak posádka slibovala od nejdelší zkoušky soutěže,
jedenácti kilometrové zkoušky Kojčice. „Při prvním průjezdu
touto erzetou se mi podařilo přejet jedno odbočení. I přes tuto jezdeckou
chybu jsem ztratil na vítěze zkoušky Petáka šest desetin. Věděl jsem, že
tady mohu stáhnout rozhodující část z odstupu. Pořadatelé ale tuto
zkoušku zrušili a na dalších erzetách by již nebylo možné Petákův
náskok smazat, tak jsme zvolnili tempo.“ prozradil tajné plány
v soutěži Jarin. Proto se posádka ve zbývající části závodu zaměřila
na odzkoušení různých nastavení podvozku. Cílovou rampou projeli Jarek
s Karlem na druhém místě. Na Josefa Petáka ztratili kluci 11,7 vteřiny a
na třetího Karla Trněného najeli 9,4 vteřiny. S výsledkem i samotným
testováním je tým spokojený. „Testování splnilo naše cíle, tudíž
jsme spokojeni. Rovněž konečné umístění v soutěži nás těší. Na
startu byli pravidelní účastníci sprintového mistrovství a k tomu
i několik jezdců, kteří stejně jako my pojali soutěž jako rozcvičku
před Barumkou. Josef Peták ukázal, že s Peugeotem opravdu umí a po právu
je na špici tabulky. Máme radost i ze skalpu našeho velkého soupeře
z velkého mistrovství Karla Trojana. Chtěl bych poděkovat mechanikům za
dobře odvedenou práci během sprintu a Mirkovi Orsákovi za bezchybnou
přípravu Mitsubishi,“ pochvaloval si jednodenní závodění Jarek Orsák.
Nyní se všechny síly vrhnou do příprav na vrcholný závod letošní
sezony – Barum rally.

Autor: Vebr Miroslav, Foto: Balcar Robert nike air max weiß nike air max weiß