Orsák s Vajíkem odpovídají na vaše dotazy

Při rallysprintu Kopná si našel Jarek
s Karlem chvilku, aby společně zasedli k otázkám od fanoušků rally.
Posádka Orsák rally sport teamu, Jarin Orsák s Karlem Vajíkem, děkuje
všem za podporu a připojuje přání krásných dnů a příjemně prožitých
prázdnin všem fanouškům rally sportu.

Jarku jsme na rallysprintu Kopná, takže
první otázka k této soutěži: Jaký vztah máš ke Kopné a jak
prožíváš ty osobně závod v roli mechanika? JARIN: Já
jsem tady zatím startoval pouze jednou a to při loňském ročníku. Jinak se
chodím každý rok dívat. Tento závod prožívám, asi jako každý jiný.
Letos jsme chtěli s Karlem startovat, protože to je domácí podnik. Při
Rally Bohemia jsme ale trefili zadek Mitsubishi a to se v současné době
spravuje. Opravu bychom stihli do startu, ale nechtěli jsme nic uspěchat a tak
jsme se rozhodli pro pečlivou přípravu na blížící se Barum rally. Před
zlínskou soutěží ještě budeme mít ostrý test Lanceru v podobě
Pelhřimovského sprintu. Tam chceme vyzkoušet nové pneumatiky BF Goodrich a
uvidíme, co nám tato změna přinese.

A stejná otázka míří také na
Karla. KAREL: Kopná je skutečný sprint – závod.
Rychlostní zkoušky jdou rychle po sobě a jsou i při své menší délce
extrémně těžké. Člověk si neodpočine. Kopná je krásná soutěž. Já
jsem letos Kopnou pojal jako takovou relaxaci – prostě výlet. Je to
příjemné zpestření při hodně náročném celoročním závodním
i pracovním programu.

K samotným dotazům.

Shacki (ewrc.cz) se ptá, přihlásili
jste se do projektu BF Goodrich Driver na Barumku? JARIN: Ano
přihlásil jsem se. Určitě je dobré, když může vybraný pilot startovat
skoro v továrním týmu s plnou podporou a se špičkovým vozem. Navíc je
to velká příležitost k dalšímu posunu v kariéře jezdce.
KAREL: Musím říct, že projekt BF Goodrich tým mě dost zaujal.
Hlavně v začátku, když se mluvilo o projektu na podporu mladých talentů.
Mrzí mě, že dosavadní starty tuto myšlenku nepotvrzují. Ale chápu, že
prioritou je reklama a medializace, která si žádá známá jména. Ten
projekt není, pravda, levný.

pupek (ewrc.cz) se ptá, zajímalo by mne,
kde přesně jste poškodili zadek auta na 1. RZ Vinec?
JARIN: Bylo to u obce Strenice, ve stoupání na sedmém až osmém
kilometru. Levá zatáčka po dlouhé rovince – neodhadnul jsem
brzdný bod.

honzaRALLY (ewrc.cz) se ptá, jaké máš
plány na příští sezonu? JARIN: Zatím se pracuje na
několika verzích. Určitě bychom chtěli startovat i příští rok a proto
řešíme hlavně finance, což je nejdůležitější. Pokud se nám všechno
úspěšně povede, měli bychom startovat ve velkém českém mistráku a snad
i nějaké zahraniční starty. Nyní je ale opravdu ještě hodně brzy
o tomto hovořit. Plán je – závodit.

alesk (ewrc.cz) se ptá, určitě vás
láká svezení v MS, nemáte v plánu nějaké starty v příštím roce,
nebo někdy v budoucnu? A na kterém povrchu by jste se nejraději
svezl? JARIN: Jednáme se zahraničními partnery o startu na
Korzice a ve Španělsku. Toto ale jsou zatím jen plány, tak uvidíme jak to
dopadne. A co se týká povrchu, tak bych chtěl v příštím roce odjet dva
šotolinové závody. Vyzkoušet jaké to je, neboť na takovém typu povrchu
jsem doposud nestartoval. Vzhledem k tomu, že se u nás šotolinové rally
nejezdí, tak by to byly asi závody v Maďarsku, Ale i tady je o tomto brzo
hovořit, zkrátka uvažujeme i nad touto alternativou startů.

mikal (ewrc.cz) se ptá, uvažujete
o vozu S2000, jestli ano, tak jaká značka by to měla být?
JARIN: Nad touto skupinou neuvažuji, protože na to nemáme finanční
prostředky. Tyto vozy jsou několikanásobně dražší a proto si nechávám
tyto myšlenky zajít. Sny jsou… A pokud bych měl vybrat značku, tak by to
byl Peugeot. V této chvíli si myslím že na tratích rally ze skupiny S2000
nic lepšího není.

bigbrother (ewrc.cz) se ptá, co děláš
když nezávodíš? Čím se živíš? JARIN: Spolu s otcem
vlastníme autoservis. Dále se starám o chod celého teamu a zabezpečení
financí pro starty na rally. KAREL: Úplně stejně. Když
nezávodím, doháním v práci to jsem měl dělat, když jsem byl na
závodech.

Libuna (ewrc.cz) se ptá, celý den jsi
jel jak pila, co se přihodilo v té poslední RZ? JARIN: Na
startu poslední erzety nám praskla poloosa. Tak jsme zavřeli diferenciál a
jeli jsme v rámci možností, ale v jedné pravé zatáčce bylo hodně
vytahaného písku a jak jsem tam naletěl, tak auto nezatočilo. Vzhledem,
k tomu že diferenciály byly zamklé, tak jsme šli na krajnici popředku. Ale
my jsme ani nespadli do příkopy, micák se zahákl o okraj silnice lyžinou a
nechtělo to jít ven. Dopředu jsme nemohli, neboť tam byl sráz a dozadu to
nešlo. Lidi nám nešli pomoct a dopadlo to, jak to dopadlo.

PzP (ewrc.cz) se ptá, dají se na
valašsko – klobucku najít nějaké pěkné tratě, které by šly
teoreticky použít na Barumce? Určitě v okolí Poteče znáte kdejakou
„erzetu“, kde jste „za mlada“ trénovali. JARIN:
Určitě jsou tady v okolí pěkné místa. Na druhou stranu si myslím, že je
to celkem z ruky. Ale určitě by se tady tratě našly. Jednou se tady jela
rychlostka při Matador Tatry rally. KAREL: Já jsem větší
pamětník. Na Valašsko – klobucku jsem při Barum rally závodil.
Vzpomínám si třeba na Tichovskou rychlostní zkoušku. V současném
programu Barumky jsou ale pěknější úseky.

rallyvoe (ewrc.cz) se ptá, jezdíte si
někdy zajet do Pulčína a Pulčínských skal? Byla tato trasa někdy zahrnuta
v nějaké erzetě? JARIN: Už jsem se tam několikrát
chystal, ale doposud jsem tam nebyl. O tom, zda byla tato část tratě někdy
zahrnuta do RZ , tak takové informace nemám. Možná kdysi dávno, ale
v posledních letech určitě ne. KAREL: Nevím přesně, kterou trasu
myslíš. Každopádně přes Pulčín vedla rychlostní zkouška Valašské
rally. Bylo to někdy v druhé polovině devadesátých let.

teletv (ewrc.cz) se ptá, pokud by jsi
dostal šanci u týmu Kronos na Barum rally, jak by jsi to řešil
s tachometrem, pokud by ti ho nedovolili zakrýt? JARIN:
Naštěstí tachometr v Peugeotu před jezdcem není. Má jej před sebou
spolujezdec na tripmastru. S tímto bych tedy problém neměl. Už ani
v Mitsubishi nepřelepuji tachometr. Nyní už se pohledem kochám, kolik
vlastně jedu. Teď je to přesně naopak, než tomu bylo dříve. Teď se
dívám, kolik jedu a snažím se z toho vymáčknout co nejvíc. Když vidím
kolik pak ručička ukazuje, tak si říkám, že by mohla ukazovat ještě
víc. Jen kdyby to ještě více jelo (smích).

Maťo (ewrc.cz) se ptá, máš v plánu
nadále startovat na Slovensku? Pokud ano, platí to předběžně i pro rok
2009? JARIN: V letošním roce jedeme kompletní slovenské
mistrovství. Proto se určitě objevíme na startu v Popradu a Košicích.
Příští rok bychom se na Slovensku měli ukázat taky. Je to ale
o partnerech, sponzorech a tak dále. A jak jsem již dříve říkal,
kalendář na příští rok je v jednání.

Valach jak chceš fanda z Pola se ptá,
myslíš si, že by měla RZ Horní Lideč – Valašské Klobouky, nebo
zkrácená RZ Vysoké Pole – Valašské Klobouky zpět do Barum rally, jako
dřív? JARIN: Určitě by to bylo pěkné, kdyby se Barumka
jela znovu kolem Klobouků. Ale myslím si, že jsou
i pěknější místa.

Kikina píše… ahoj Jarku, moc se mi
líbí tvoje průjezdy a fandím ti! Jen tak dál! Mám na tebe dotaz. Máš
přítelkyni? 😉 JARIN: Ano mám přítelkyni. Jsme spolu už
přes sedm let a musím říct, že mne v rally maximálně podporuje, stejně
jako celá má rodina a kamarádi. nike air max 90 damen nike air max 90 damen