Letošní třetí sezóna v MMČR a Barum Rally Zlín
Letošní sezona je z pohledu „Jarina
z Poteča“ třetí v mezinárodním mistrovství ČR v rally. Během této
krátké doby vydobyl Orsák několik velmi dobrých výsledků. K těm
životním, patří stále umístění při Barum rally 2007, kdy Jarek Orsák
s Karlem Vajíkem obsadili 14.místo.
Nyní čeká na oba valašské borce nová
výzva – 38. ročník zlínské rally. Jaroslav Orsák startoval na Barum
rally dvakrát a vždy se mu podařilo dovézt Mitsubishi i svého spolujezdce
až do cíle. Pokaždé náročnou soutěž dokončil a pokaždé jej provázely
technické problémy. Premiéru na tratích Barum rally si odbyl Jarek Orsák
v roce 2006. Tehdy ještě s Romanem Peškem na místě spolujezdce a
sedmičkovým Lancerem. Se startovním číslem 44 figurovala klobůcká
posádka po první erzetě na chvostu čtvrté desítky startovního pole.
S dalšími ostrými kilometry se ogaři propracovávali kupředu. Ve druhé
polovině soutěže ale přišly technické problémy. Nejprve to byl na
Kudlovické (11.RZ) zkoušce defekt, posléze problémy s palivovým
čerpadlem. Výsledné 24. místo bylo přesto úspěchem. Jenom pro
zajímavost, nejlepšího času dosáhl Jarin na nejdelší zkoušce soutěže
(Trojáku), kterou zajel v devatenáctém čase.
Loňský ročník byl výsledkově lepší. To už
Orsák startoval s Karlem Vajíkem. Startovní listina byla bohatší o jezdce
startující v IRC, přesto se Jarin soupeřů nezalekl. Po první etapě byla
posádka klasifikována na 14. místě absolutně. Do předposlední erzety to
vytáhli Jarek s Karlem ještě o dvě místa výše. Závěrečná zkouška
rally ale vnesla do týmu mírné zklamání. „Díky problémům
s přehříváním motoru, které nás trápily po většinu soutěže, se na
poslední zkoušce rozpadlo turbo. Motor přišel o výkon a my jsme
absolvovali posledních 10 kilometrů doslova krokem. Zpočátku jsem
s výsledkem moc spokojený nebyl. Mohla za to hlavně ta nevyvedená poslední
zkouška. Kdyby motor neztratil výkon, mohli jsme dojet i v první desítce
anebo to třeba někde rozštípat. Ale na „kdyby“ se nehraje. Myslím si,
že dojet v tak silné konkurenci na 14. místě, to nebyl vůbec špatný
výsledek.,“ zavzpomínal na loňský ročník klobůcký jezdec.
Teď čeká na Jarina Orsáka třetí start na
Barum rally. Soutěžní Mitsubishi Lancer EVO IX projde před důležitým
závodem pečlivou kontrolou. Extrémně namáhané díly se preventivně
vymění, respektive zrepasují.
„Orsák rally sport team bude při Barum
rally zajišťovat servis dva závodní vozy Mitsubishi. S evo devítkou pojedu
já a do mé bývalé sedmičky, se kterou jsem uspěl na Barum rally loni,
usedne Martin Vlček. Oba Lancery projdou před nejpopulárnější soutěží
u nás důkladnou ozdravnou kůrou. Pečlivá příprava vozu je základem
úspěchu a proto i my klademe na tuto stránku veliký důraz,“
přiblížil přípravy v týmu Jaroslav Orsák.
Tomuto závodu podřizuje tým z Valašských
Klobouků všechno. Z pohledu financí se bude jednat o nejdražší závod
sezony. Pro posádku bude připraveno dostatečné množství nových pneumatik
a spousta dílů pro preventivní výměnu.
Zlínská Barum rally, je jak pro Jarka Orsáka,
tak i pro jeho spolujezdce Karla Vajíka srdeční záležitostí. Jarek se
chodíval dívat na tuto soutěž už co by malý kluk. Stejně nechyběl
u trati nejpopulárnější soutěže Karel Vajík. Zatímco Jarek má za sebou
starty dva, Karlovo jméno se objevilo ve startovní listině již
dvanáctkrát. A co se vybaví hlavním aktérům týmu při vyslovení názvu
Barum rally?
„Barum rally to je pro mne největší a
nejpopulárnější závod u nás. Dá se říci, že to je má domácí
soutěž, neboť z okolních soutěží je Barumka nejblíže od domova. Je to
navíc záruka kvalitního závodění,“ uvedl Jarin. Karel k tomu
dodává: „Na Barum rally jsem doma. Spousta mých známých žije
barumkou už dlouho dopředu, zajímají se o přípravu a pak fandí od první
do poslední rychlostní zkoušky. Jsou to často lidé, kteří jinak po celý
rok existenci automobilových rally vůbec nevnímají. Barum rally je prostě
svátek.“
Čtyřiadvacetiletý klobůcký jezdec má po
sedmi odjetých soutěžích v mezinárodním mistrovství Česka na svém
kontě 58 bodů a s tímto ziskem zaujímá šestou pozici. Na Zlínsku by
Jarek svou bodovou sbírku velice rád obohatil. Ví však, že jej čeká
náročný závod a silní soupeři. „Do Zlína se sjede velmi silná
konkurence. Vedle kompletní domácí špičky budou startovat přední
evropští jezdci s tovární podporou. V loňském roce jsme si ale
dokázali, že pokud dáme do závodění celé srdce, dá se i v takové
konkurenci jet o velmi dobrý výsledek. A o ten chceme bojovat i letos.
Rozhodně se na trati nebudeme flákat. Věřím, že se pozitivně projeví
naše pečlivá příprava a že nám bude přát potřebné štěstí. Bylo by
krásné dojet do patnáctého místa.“ prozradil
čtyřiadvacetiletý klobůčan.
„Chtěl bych pozvat své fanoušky a
příznivce rally na letošní Barumku. Jejich povzbuzování podél tratí nás
vždy ještě více motivuje. Jsme vděčni za jejich podporu. Slibuji, že je
nezklameme a vydáme ze sebe maximum pro dobrý výsledek,“ pozval
motoristické fanoušky na Barum rally Jarek Orsák.
Velký dík za to, že může posádka Orsák
rally sport teamu Jaroslav Orsák – Karel Vajík startovat na Barum rally
patří všem sponzorům a obchodním partnerům týmu, zejména pak
společnostem GPD Service team a Autogames. nike air max weiß damen nike air max weiß damen