Jarek Orsák premiérově na Valašské rally
Více jak dva a půl
měsíce mají soutěžní posádky „prázdniny“. Taková pauza v letošní
sezoně tkví mezi Jänner a Valašskou rally. Mechanici mají dostatek času na
přípravu závodních aut. Jezdci zase na zmužnění svých těl
v posilovnách. Do Valašského Meziříčí se pilně připravuje i posádka
Orsák rally sport teamu.
Na druhý start v sezoně 2008 se Jarek
s Karlem a jejich nově designově upravené Mitsubishi Lancer EVO IX hodně
těší. Delší pauzy mezi závody ani jednomu z nich nesvědčí a kdyby
neměli vedlejší povinnosti, seděli by nejraději v závodním autě
pořád. Valašská rally je pro posádku téměř domácí soutěží a tak se
bude chtít před svými příznivci vytáhnout. „Je skoro
neuvěřitelné, že Valaška se jede kousek od domu, ale já zde doposud
nestartoval. Ve Valašském Meziříčí to bude moje premiéra. Každý nový
závod je velkou motivací a proto se na poslední víkend v březnu moc
těším. Vzhledem k tomu, že je centrum soutěže a její rychlostní
zkoušky blízko mého bydliště, očekávám mnoho svých fanoušků a
přátel. A ty prostě nemohu zklamat,“ avizuje svůj start na
druhém podniku mezinárodního mistrovství Jarek Orsák.
Tým využil delší pauzy mezi závody a
přestávku si zpestřil pravou valašskou zabíjačkou. Řetízkující
léčivý trnkový nápoj tekl proudem, na stolech se střídaly vepřové
speciality. Mastné ústa, mastné prsty, dobrá nálada, prostě vše co
k zabíjačce patří.
Valašská rally je pro letošní sezonu zařazena
do Mediasport mezinárodního mistrovství ČR v rally. To přináší mimo
jiné silnější konkurenci a kilometrově náročnější tratě. Favorita na
vítězství dvoudenní rally lze hledat hlavně mezi plzeňským Václavem
Pechem a luhačovickým Romanem Krestou. „Je zcela jasné, že
podzimní WURTH Partr rally se nedá nijak srovnat s Valašskou rally. Nyní
bude na startu těžší konkurence. Proto stojíme všichni nohama na zemi a
o zopakování výsledku z podzimu ani neuvažujeme. Jistě by to bylo
pěkné, ale jsou tady jiní dravci. My bychom chtěli zajíždět hlavně
vyrovnané časy, neboť výkyvy ve výsledcích nás zatím trápí. A pokud
budeme mít časy srovnatelné například s Karlem Trojanem, Josefem
Semerádem, Václavem Arazimem nebo Vojtou Štajfem, bude to jenom dobře. Cíl
do závodu je jasný. Potřebujeme dojet a bodovat,“ nastínil ambice
do soutěže Jaroslav Orsák.
Od rakouské soutěže prošlo soutěžní
Mitsubishi důkladnou kontrolou. Na Valašskou rally budou mít Jarek s Karlem
k dispozici velké brzdy. Problém z Freistadtu, týkající se omezeného
počtu pneumatik je rovněž vyřešený. Nejviditelnější bude pro
příznivce rally nový barevný kabát závodního Mitsubishi. „Tady
bych se chtěl svým fanouškům omluvit. V únoru jsem nastínil, že bude
volba nového designu. Výroba návrhů se ale protáhla a přislíbená volba
nakonec neproběhla. Pro ty, kteří nám fandí určitě vymyslíme nějakou
další akci. S radostí však již nyní mohu oznámit, že jsou spuštěné
oficiální stránky www.jarekorsak.cz,
kde postupně najdete zajímavosti kolem našeho týmu,“ konstatoval
Jaroslav Orsák.
Krátce před Valašskou rally třiadvacetiletý
jezdec testoval své Mitsubishi. Testovací jízdy byly zaměřené hlavně na
správné nastavení podvozku. Prvně si Orsák vyzkoušel i velké brzdy.
„Vyzkoušel jsem si jízdu v pravé valašské sněhové chumelenici.
Doufám, že takové počasí nebude při závodě zlobit. Z nových brzd, ale
i samotného testování jsem velmi nadšený. Auto fungovalo skvěle. Už se
nemohu dočkat, až Mitsubishi vyzkouším naostro,“ pochvaloval
předsoutěžní svezení Jarek. Po Valašských kopcích budou Jaroslav Orsák
a Karel Vajík vozit startovní číslo 14.
Autor: Miroslav Vebr, Foto: František Dušek canada goose sale canada goose sale