Hustopečské rozčarování Orsáka s Vajíkem.

Velmi zklamaná
odjížděla na konci května posádka Orsák rally sport teamu z pátého
podniku letošního MMČR v rally –
Agrotec New Holland Rally Hustopeče 2008. Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem
byli kousek od životního výsledku, místo toho si připsali do tabulky
průběžného hodnocení mistrovství druhou nulu.

Jarek s Karlem přijeli do Hustopečí nabuzení
výsledkem, kterého dosáhli na Rally Bratislava. Druhé místo za Grzybem
dodalo valašské posádce hodně sebevědomí. Ale každá soutěž začíná
na startovní rampě a končí v poslední časové kontrole. A každá
soutěž je jiná. Ta hustopečská byla hodně obtížná. Náročné
rychlostní zkoušky ztěžovaly klimatické podmínky. Velké horko, kdy
posádky v kombinézách a bezpečnostních přílbách usedaly do závodních
aut vyhřátých na více jak 50 stupňů Celsia, na pohodě nijak nepřidalo.
Prašné erzety znamenaly často horší viditelnost. Všechny posádky ale
měly stejné podmínky. „Soutěž má na české poměry dost
neobvyklý charakter. Každopádně bude těžká i díky vedru. Bude se dost
prášit. Musíme se nutit hodně pít, aby snad někdo z posádek během
závodu nezkolaboval,“ poukazoval na možné problémy před
soutěží Karel Vajík.

Do samotné soutěže vstoupil „Jarin
z Poteča“ opatrně. Úvodní tři rychlostní zkoušky zajel na jistotu a
výsledkem bylo průběžné sedmé místo. Na vedoucího Kopeckého ztrácel
bezmála jednu minutu. Šestého Jelínka měl před sebou o necelých sedm
vteřin. S tímto umístěním třiadvacetiletý jezdec spokojený nebyl a do
další rundy erzet šel s cílem zrychlit. Hned při druhém průjezdu první
erzety ale přišla jezdecká chyba, kterou Jarek popisuje takto. „Do
soutěže jsem vstoupil rozumně a až moc opatrně. Proto jsem se rozhodl ve
zbývajících erzetách prvního dne přidat. Jenomže, již na 4.RZ jsem se
v jedné zatáčce dostal až na prach na okraji silnice a následoval lehký
výlet mimo trať. O betonový sloupek jsem urazil světelnou rampu. Zbytek
erzety a následující dvě zkoušky, jsem pak musel absolvovat na obyčejné
světla.“

Jarek s Karlem zajeli na „čtyřce“
jedenáctý čas a ve výsledcích se propadli o jedno místo, když je
předstihl Volf. Poslední dvě zkoušky první etapy zajela posádka velmi
dobře. Shodně šestými časy nejprve předstihla Volfa a na 6.RZ předstihli
i do té doby šestého Jelínka. „I bez světelné rampy jsme jeli
opravdu hodně. Snažili jsme se smazat hendikep světel výborně napsaným
rozpisem, se kterým nám poradil i Roman Kresta,“ doplnil postřehy
Jarek Orsák.

Do sobotní části vyrazila posádka s cílem
postoupit ještě o nějakou tu příčku výš. Na pátého Romana
Odložilíka ztráceli ogaři 10,2 vteřiny, na čtvrtého Bereše pak
dalších 13,6 vteřiny. Posun ve výsledcích vzhůru začal pro Jarka
s Karlem hned na první zkoušce druhé etapy. Problémy s motorem vyřadily
ze hry Odložilíka.

Na 8.RZ zajíždí Jarek třetí nejrychlejší
čas a vypadá to na další posun. Z Berešova náskoku stáhnul klobůcký
mladík čtrnáct vteřin. O zkoušku dále figuruje slovenský jezdec již za
Orsákem. Dopomohl k tomu Orsákův čtvrtý nejrychlejší čas ve vložce,
ale také potíže s ložiskem předního levého kola Berešova Fiatu.
Čtvrté místo za nedostižnými stálicemi českého rallysportu, Kopeckým,
Pechem a Krestou by byl nad očekávání super dobrý výsledek. Do konce rally
ale zbývalo ještě pět erzet.

„V dalších zkouškách očekávám
atak Bereše. Předpokládám, že se pokusí jít před nás,“
prozradil v servisu Jarek. Na 10.RZ zajíždějí Orsák s Vajíkem pátý
čas. Bereš z jejich více než dvacetisekundového náskoku stáhl pouhých
1,1 vteřiny. Zdá se, že Valachům se daří a náskok je dostačující.
Následující erzeta byla ale poslední, kde Jarek Orsák s Karlem Vajíkem
bojovali o vteřiny. Za cílem zkoušky absolvované s poškozeným vozem
posádka končí. „Jednu zatáčku jsem řízl víc, než jsem
potřeboval. Ta mne pak katapultovala na protější břeh, kde jsem ohnul
pravé přední rameno. Jsme všichni hodně zklamaní. Na dosah jsme měli
velký výsledek,“ popsal poslední momenty v soutěži Jarin a
doplnil. „V sobotu jsme chtěli pojet Bereše, což se mi
nepodařilo. Porazit jej díky technickému problému, mne netěší. Raději
bych Joža pojel na trati za rovných podmínek. Snad příště. Mitsubishi
fungovalo během rally perfektně. Kluci v servisu připravili Lancera opět
perfektně, za což jim patří mé díky.“

Nyní má posádka Orsák rally sport teamu dva
víkendy pauzu. V plném tempu se představí při Horácké rally
v Třebíči.

Autor: Miroslav Vebr, Foto: Robert Balcar michaelhandtasche michaelhandtasche