Rychlík Jeseníky – Košice – Vsetín odstartoval.
Další úspěšný
start zaznamenala posádka Orsák rally sport teamu. Naposledy proháněli kluci
své Mitsubishi po okolí Šternberku při Rally Jeseníky. V cíli se nakonec
mohli radovat z 2. místa a čtyř pohárů za jednotlivá umístění. Do
Jeseníků odjížděli Jarek s Karlem s jasným cílem.
Předposlední sprint sezony měl ideálně
posloužit, jako rozjezd před Rally Košice. Na východu Slovenska půjde
opravdu o hodně, ale k tomu se ještě dostaneme.
Rally Jeseníky ukázala všem posádkám
nevlídnou tvář nepříznivého počasí. Deštivé přeháňky a v jednu
chvíli i krupobití, udělalo z trati pěknou klouzačku. Pořadatelé
připravili trať obsahující devět erzet na třech úsecích. Jarek dostal
přidělenou dvojku, jako kdyby šternberští dopředu věděli, jak dopadne
v cíli.** „Pojedeme tady v klidu. Zaměříme se na správné nájezdy a
odjezdy ze zatáček. Nebudeme nijak blbnout. Nemáme k tomu důvod, neboť
v malém mistráku nám o nic nejde,“** prozradil před
soutěží Jarek.
První kolo rychlostních zkoušek zajel
klobůcký jezdec v poklidu. Tři druhé místa jej zařadili na stříbrnou
příčku průběžného pořadí soutěže. Na lídra soutěže Romana
Odložilíka ztrácel Jarin necelých deset vteřin. Před třetím v pořadí
mladým „Semišem“ nebo-li Martinem Semerádem si již vyjel náskok
26 vteřin. Na 4. RZ zajeli Jarek s Karlem opět druhý čas. Následovala
pátá erzeta a s ní drobná jezdecká chyba. „Na páté rychlostní
zkoušce jsme zkusili zatáhnout a jít po Romanovi. Ale nevyšlo to. Po
strašně rychlém příletu následoval vracák, kde byl nový asfalt a tudíž
to v tomto místě hodně klouzalo. Já jsem šel pozdě na brzdy a předek
vozu nás vytáhl ven ze silnice. Nejhorší bylo, že jsme tady nabrali na kola
hodně bahna. To nám způsobilo, že při vyšší rychlosti se auto začalo
třepat. Proto jsme zbytek zkoušky dojeli ve volnějším tempu,“
poodhalil roušku tajemství nad sedmým časem a patnácti vteřinovou ztrátou
Jaroslav Orsák.
Na poslední zkoušku druhého kola se již Jarek
zklidnil a znovu zajel druhý čas. Po šesti odjetých zkouškách ztrácela
naše posádka na Odložilíka 29,2 vteřiny, na Semeráda měla naopak najeto
38,9 vteřiny. Závěrečné kolo erzet proběhlo zdánlivě v poklidu. Jarek
s Karlem zajeli tři zkoušky druhými nejrychlejšími časy a pohlídali si
celkové druhé místo. Problém ovšem nastal při přejezdu ze závěrečné
zkoušky do servisu. „Auto se začalo najednou nějak divně vlnit.
Vyvrcholilo to tím, že samo od sebe zničehonic zatočilo. Na vině byly
vytržené šrouby z karoserie u ramene pravého zadního kola,“
prozradil problémy ze závěru rally Karel Vajík. I přes tyto problémy si
posádka dojela na cílovou rampu pro sadu pohárů – 2.místo v absolutním
pořadí, 2.místo ve skupině N, 2.místo ve třídě N4 a 1.místo
v kategorii juniorů. Paradoxní bylo, že Jarin s Karlem dostali o jednu
sadu pohárů více než vítězní Odložilíci. „Nebylo to pro nás
moc velké závodění, neboť rozdíly byly mezi námi dost velké. Byla to tak
trošku nuda. Nakonec jsme si závod zpestřily problémy, které nás potkaly
během rally. Na první zkoušce poslední rundy erzet nám tekl olej
z převodovky. 5.RZ jsme si pokazili sami a po poslední erzetě se auto
podivně vlnilo. Jinak jsme jeli v klidu, čistě, rozumně a bez blbnutí. Na
Romana jsme tentokráte prostě neměli,“ zhodnotil rally
Karel Vajík.
Nyní čeká na Jarka s Karlem další rally,
tentokráte v Košicích. Tady je připraveno 12 RZ rozdělených do dvou
etap. Startuje se v pátek10. října 2008 a cíl je o den později,
v sobotu v 16.30 hodin. V průběžné klasifikaci slovenského
mistrovství, patří naší posádce 4. místo za 86 bodů. Pří
závěrečném startu půjde opravdu o hodně. Posuďte sami. První dvě
místa okupují Béreš s Drotárem, kteří mají shodně 111 bodů. Třetí
je zatím Gavlák s 88 body a za Jarkem na pátém místě Grzyb s 85 body.
O slovenském mistru se tedy rozhodne mezi Berešem a Drotárem. Teoretická
naděje ale platí i pro další tři jezdce. Na Lanceru z klobůcké dílny
se bude vyjímat startovní číslo 3.
Čtrnáct dní po závěrečném podniku
slovenského mistrovství startuje WURTH Partr rally Vsetín. Nejenom fanoušci
klobůckého jezdce si jistě pamatují loňský strhující závěr sprintu na
Vsetíně. Dvě zkoušky před koncem rally byla první šestice jezdců
v 8.5 vteřinách. Posledním v této skupince byl Jarin. Závěrečné dvě
erzety ale zajel mistrovsky. „Na závěrečné kolo erzet jsem vsadil
na prořezané slicky a zkoušky jsem jel jako o život. Pamatuji si, jak jsem
při sjezdu do Vesníku jel doslova přes mrtvoly. Cestou jsem kácel kolíky
vytyčující trať. Bylo to něco nádherného,“ připomíná
historicky první vítězství v absolutní klasifikaci Jarek. Letošní
ročník vsetínského sprintu startuje v pátek 25. října
2008 v 8 hodin. Trať obsahuje 8 RZ. „Soutěž je prakticky má
domácí, neboť je ze všech nejblíže. Proto zde očekávám plno přátel a
kamarádů, kteří mne budou hnát dopředu. Nechci je zklamat. Pojedeme co to
dá. Obhajoba loňského vítězství je jistě lákavá. Rozhodovat se bude na
trati. Moc se na tuto soutěž těšíme,“ uvedl Jarin.
Autor: Vebr Miroslav, Foto: Balcar Robert nike air max thea schwarz nike air max thea schwarz