Orsák rally sport představil super šestistovku
Když šou tak se
vším všudy. To si řekli před Walašskou rallyšou evo 2 Jaroslav Orsák
s Karlem Vajíkem a speciálně pro tuto akci tým postavil nový vůz. Až do
poslední chvíle nechali naši recesisté své příznivce v napětí,
s čímže do Valašské Bystřice dorazí.
Spekulace fanoušků na internetové diskusi
o Mitsubishi EVO X, Opelu Corsa S2000 či posledním modelu Imprezy ukončilo
teprve sobotní ráno. Jarin s Karlem přijeli do Valašské Bystřice s vozem
kategorie super šestset. Byl to Trabant 601 Universal a to ve stejných
válečných barvách, jako v dílně odpočívající ostrý Micák. Na
kapotě slibovaného překvapení se blýskal nápis Lancer EVO XI S600.
„Nechtěl jsem jet s ostrým Micákem, neboť auto se připravuje na
novou sezonu a skládat jej jen pro tuto šou by bylo nesmyslné. Proto jsme
dali hlavy dohromady a Karel přišel s nápadem. Jelikož jsme oba pro každou
legraci, bylo rozhodnuto. O grafické ztvárnění se pak tradičně postaral
David Ginter,“ popsal sled událostí před bystřickou
akcí Jarek.
Je nad slunce jasné, že se posádka stala
okamžitě středem pozornosti. Fotografové se předháněli v ulovení co
nejatraktivnějších snímků, kamarádi a další jezdci poplácávali Jarka
s Karlem po ramenou za to, jakou se jim podařilo udělat šou.
„Auto teprve poznáváme,“
prohlásil Karel. „Nemohli jsme třeba najít klakson, ale naštěstí
jsme od předchozího majitele získali i originální návod k obsluze
v nádherných původních deskách, takže jsme trochu studovali.“
„Jediné, co jsme nestihli udělat, je bezpečnostní rám. Ale do
příštího ročníku bude určitě i ten,“ usmíval se Jarek.
Samotná šou se skládala z několika
disciplín. Nešlo tady o výsledky, ale o pobavení diváků a jezdců
samotných. O zábavu se starala necelá dvacítka jezdců. Ze soutěžáků to
byli například Honza Štěpánek, Jaromír Tomaštík, Roman Michalík, Martin
Hudec a další.
První disciplínou byla jízda na čtyřkolce.
Někteří jezdci zvládli tento test dobře, jiní se v hustém sněžení
trošku potrápili. Jarek s přehledem čtyřkolku zkrotil a umístil se na
čtvrtém místě. „Byl to super zážitek. Vyzkoušel jsem si
i jaké to je udělat se čtyřkolkou hodiny. Ty první byly nechtěné,
zbývající kolečka už byly ryze pro diváky,“ podělil se
o dojmy Jarda.
Druhou soutěží byla rychlostní zkouška rally
a konečně tedy přišla řada na ostrý start es-šestistovky. Jarek s Karlem
sklízeli po celé trati veliký aplaus. Oba se jízdou náramně bavili a
bavili se i diváci. Na ledem a sněhem pokryté trati se bylo totiž opravdu
na co dívat. Jarek jel s Trabíkem, jako s Micákem a každou chvilku lítal
dveřmi napřed. Aby také ne, v anatomicky tvarovaných sedačkách Recaro a
homologovaných bezpečnostních pásech, které samozřejmě nemohly chybět,
to ani jinak nejde. Jen ty přilby ještě neměly HANS-systém.
Po rally testu usedli jezdci do motokáry obuté
do zimních pneumatik. Trať byla vytyčena opět na sněhu a ledu. Jarin si
tady vyloženě pohrával s nervy jednoho z pořadatelů, když pravidelně
posouval pneumatiky vytyčující retardér. Penalizace se ale naštěstí
nekonala.
I druhý průjezd rychlostní zkouškou byl
v podání Trabanta opravdovou šou. „Tak daleko od trati nedokázal
poslat balík slámy ani žádný z offroadů,“ smál se Jarek. Je
pravda, že jeden z obřích balíků slámy vytyčujících trať se po
zásahu předním nárazníkem Trabanta kutálel hodně dlouho dolů
do údolí.
Pokud Jarin s Karlem připravili velké
překvapení před soutěží, v polovině šou měl eso v rukávu duchovní
otec a hlavní organizátor celé akce, Silvestr Mikuláštík. Za přítomnosti
všech jezdců a fanoušků rallysportu, se oženil se svou přítelkyní
Míšou. Silvero dotáhl všechno do maximální dokonalosti, neboť o jeho
životním kroku nevěděl předem nikdo z přítomných, dokonce ani rodiče
obou hlavních protagonistů.
„Silvovi a Míši přejeme za celý tým
hodně štěstí, lásky, pohody a aby jejich společná cesta životem byla bez
havárek a škrábanců.“
Po překvapivém kousku ze strany Silvera
pokračovala šou driftem, neboli jízdou dveřmi napřed. Tento test zvládal
Trabík s Jarkem a Karlem opět na výbornou, ale v závěru musela posádka
využít i síly tlačících diváků. Nutno dodat, že tlačit chtěli
všichni.
Zábavné měření sil vrcholilo na Playstationu,
kde se jezdci utkali na virtuální šotolinové erzetě. Jarek ji zajel
v nejrychlejším čase. Tečku za šou udělala opět čtyřkolka. Tentokrát
měla ale pouze jednu „koňskou“ sílu v podobě spolujezdce. Ten musel od
startu do cíle tlačil na ledě a za umělého osvětlení svého pilota za
řídítky třistakilového stroje.
Přestože o výsledky tentokrát vůbec nešlo,
plníme zpravodajskou povinnost: celkově se podařilo posádce Orsák rally
sport teamu umístit na neuvěřitelném 2. místě mezi dvoukolkami a na
8. místě absolutně.
„Velké díky patří Silvestru
Mikuláštíkovi a jeho organizačnímu teamu za uspořádání této akce,
která nemá v Česku obdoby. Byla to super šou a příjemné odreagování.
Díky patří taky divákům kteří byli super a tvořili neskutečnou
atmosféru. Věřím, že jsme diváky nezklamali. Už nyní se těšíme na
další ročník,“ chválili Jarek s Karlem sobotní šou ve
Valašské Bystřici.
Autor: Vebr Miroslav, Foto: rallyphotos.cz nike air max nike air max